Duna bringatúra

Mire vagy kíváncsi?

Túra, felszerelés, vagy ami eszedbe jut...

Felszerelés:

• 1 trike
  • 1 mountain bike
  • 2 személyes Ferrino sátor (Iron bike edition)
  • 4 polifoam
  • 2 North Face hálózsák
  • Abus táska a trike-ra
  • Ortlieb Back-roller city F5003 vízálló táska (20 l)
  • 8 napnyi ruha + vizálló ruházat + papucs stb
  • Snack-ek az útra, amit folyamatosan pótoltunk

Bringák:

Detti a korábban megszeretett trikekal szeretett volna menni, így nekem nem volt más választásom, Detti bringájával kell indulnom. Van még néhány bringa amivel indulhattam volna, viszont csak ezekre a bringákra volt csomagtartó, így igen csak leszűkült a választás. A felszerelésből a hálózsákokat, az Ortlieb bringás táskát, az extra polifoamot csak indulás előtt szereztük be. Viszont Detti bringáját kicsit fel kellett javítani.

Egyrészt a 2.1-es traktor gumikat lecseréltem Panaracer tourguard 1.5-ös gumira. Eredetileg Schwalbe City Jet-re cseréltem volna, viszont úgy tűnik, hogy az elmúlt néhány évben, míg nem bringáztam kikopott a kínálatból, így másik olcsó megoldás után néztem. A gumi fényvisszaverő csíkja nagyon hatásos, illetve a gördülékenységére sem lehet panaszom. (Bár a City Jet jobb lett volna:) Pillanatok alatt felpattant a bringára. A régi gumik még használhatóak lettek volna, de azért az a néhány év már megtette hatását, így sajnos kukába került. A másik gumicsere amit megejtettünk, az az, hogy a trikeon a Schwalbe Marathon Plus 1.5-ös gumikat 1.1-es teljesen slick Schwalbe Duranora cserétem. Korábbi trikeos tapasztalat, hogy egyrészt a trike baromi nehéz (18kg+), illetve baromira lomha. A három kerék tapadása nagyon rossz hatással van a teljesítményre. Mivel 20-as kerekek vannak rajta a gördülékenysége sem az igazi. A gumicserétől viszont mondhatni megtáltosodott a trike! Alig vártunk, hogy valós körülmények közt is tesztelhessük.

Aztán ami nagyon hiányzott még a túráról az egy tuti vízálló táska. Az Abus táska, amit a trikehoz kaptunk csak sima vízlepergetős volt, abban tudtunk olyan dolgokat tárolni aminek nem árt nagyon a víz, viszont a ruházatunkat, elektronikai felszerelésünket szerettük volna biztonságba tudni az esőtől. Egy hét alatt bármi megtörténhet, az is lehet, hogy végig esőben fogunk tekerni, de azért remélem, hogy az időjárás azért kegyes lesz hozzánk. Vízállós táskából a világjárók kedvenc márkájához fordultunk, az Ortliebhez. Gyakorlatilag mindenki ilyet használ, így arra számítunk, hogy ez nekünk is jó lesz. Nagyon nagy választék van Ortliebből, viszont mivel csak 10 napra megyünk, nem akarunk sok cuccot magunkkal vinni, ebbe mindennek bele kell férnie. Ami nem fér bele, arra nincs is szükségünk.

Aztán itt volt még a sátor kérdés is. 2 sátorral rendelkezem, egy Ferrino 2 személyes sátorral amit még a 2008-as Ironbike-on kaptam, illetve egy 3 személyes Quechua sátorral. Alapvetően én az utóbbival indultam volna, viszont a szállítása baromi macerás, ezért maradt a régi Ferrino sátor. Indulás előtt még feldobtam a lakásban, ellenőrizni, hogy minden okés-e vele, illetve megmutattam Dettinek, próbálja ki, hogy jó lesz-e. Polifoam bár volt kettő, a lányok fázósak, inkább beszereztem még 2db-ot, ne érjen meglepetés minket, így 4db polifoammal indulunk neki az útnak.

Tervezett útvonal:

Dounauschingen->Linz, ott állunk meg ahol épp tudunk, viszont a napi táv az majdnem 100km, szóval haladnunk is kell rendesen. Kempingek listáját, beszereztema crazyguyonabike weboldalon. És ha épp nem kempingben alszunk, akkor vendégházak mindvégig rendelkezésre állnak. A duna menti kerékpártúra, illetve az EuroVelo6 az egyik legjobban kiépített kerékpár út, szóval nem aggódom, hogy nagy problémák jöhetnének elő.

Magunkhoz képest igen jól teljesítettünk a pakolás terén, már napokkal hamarabb útra készen vártak a csomagok, amikhez csak egy-két dolgot adtunk hozzá finomításként az utolsó napokban. Kevés olyan utazás volt, amire ennyit készültünk volna, általában indulás előtti este szoktunk mérgezett egérként összeszedni a cuccokat, majd hulla fáradtan hajnalban bedölni az ágyba és 2 órával később újra kelni, indulni. Innen is látszik, hogy mennyire vártuk már ezt a számunkra szokatlan utazást. Ugyanakkor a korábbi utazásaink nem bringás utak voltak, sőt közösen még sosem mentünk el hosszabb bringatúrára. (Értsd több mint 1 napos).